/Files/images/Методична робота.jpg

ОРГАНІЗАЦІЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ:

2022/2023 навчальний рік


Основні функції, завдання та структура методичної роботи

Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:

  • діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
  • відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
  • коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
  • компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
  • прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань і вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
  • моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності.

З 2022/2023 н. р. методична робота закладу спрямовується на реалізацію науково-методичної мети (проблеми) «Формування інноваційного освітнього середовища на засадах компетентнісного підходу як фактора особистісного розвитку учасників освітнього процесу» (орієнтовний період роботи 2022-2027 рр.).

Досягнення зазначеної мети потребує вирішення таких завдань як:

  • науково-теоретична підготовка педагогів у контексті проблемної теми;
  • практичне оволодіння інноваційними освітніми інструментами;
  • пізнання вікових і психологічних особливостей учнів;
  • оволодіння методикою самоаналізу результативності особистої педагогічної діяльності кожним педагогом, планування подальшої роботи, направленої на подолання професійних проблем, підвищення професійної майстерності;
  • оперативне комплексне опрацювання нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
  • діагностика та створення банку даних професійної підготовки/готовності педагогів щодо впровадження проблемної теми;
  • забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання/ взаємонавчання/ самоосвіти у контексті проблемної теми;
  • удосконалення роботи щодо впровадження нетрадиційних форм і методів навчання учнів, інноваційних освітніх технологій, передового педагогічного досвіду;
  • залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
  • реалізація стійких партнерських стосунків між учасниками освітнього процесу;
  • впровадження ефективних форм методичної роботи щодо підвищення професійної майстерності молодих педагогів;
  • підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
  • якісне впровадження в освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема, як інструментів дистанційного навчання.

З метою удосконалення освітнього процесу, підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників у 2022/2023 н. р. будуть діяти такі форми методичної роботи:

  • колективні: педагогічна рада; теоретико-практичний семінар; психолого-педагогічний семінар; педагогічні читання; школа користувача ПК; презентація педагогічного досвіду;
  • групові: методична рада; методичні об’єднання; інструктивно-методична нарада; педагогічна майстерня; методична платформа; методична івент-група;
  • індивідуальні: методична консультація; методичний діалог; наставництво (школа молодого педагога); самоосвіта; дослідницька/проєктна діяльність; вивчення/впровадження передового педагогічного досвіду; творча авторська діяльність; творчий звіт; професійний конкурс; атестація; курси підвищення кваліфікації.

Структура методичної роботи закладу: 2022/2023 н. р.

Організація роботи методичної ради закладу

Основні завдання методичної ради закладу:

  • формування моделі та розробка основних напрямків методичної роботи;
  • формування та реалізація цілей і завдань методичної служби;
  • здійснення загального керівництва методичною, інноваційною діяльністю; організація групових і колективних методичних заходів у системі роботи з професійного розвитку;
  • координація діяльності методичних підрозділів, визначених структурою методичної роботи, щодо підвищення професійної майстерності педагогів закладу, реалізації освітніх функцій педагогічними працівниками;
  • сприяння безперервній професійній освіті педагогічних працівників;
  • сприяння пошуку та використанню в освітньому процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;
  • організація інноваційної діяльності, спрямованої на опанування сучасних освітніх технологій, розробку авторських педагогічних продуктів;
  • розробка цільових проєктів і програм щодо інноваційного розвитку закладу;
  • організація експериментальної діяльності;
  • забезпечення методичного супроводу впровадження навчальних програм, розробки/схвалення авторських програм, дидактичного матеріалу тощо педагогічних працівників закладу;
  • розгляд питань щодо організації, керівництва й контролю роботи з обдарованими дітьми, позакласною, дослідницькою роботою учнів;
  • науково-методичний супровід профільного навчання і допрофільної підготовки учнів;
  • організація консультування педагогічних працівників з питань удосконалення їх професійної майстерності;
  • організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами ;
  • координація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація їх особистості;
  • супровід дослідницької/пошукової роботи педагогічних працівників;
  • організація роботи щодо вивчення, узагальнення, впровадження, поширення передового педагогічного досвіду;
  • участь в атестації педагогічних працівників;
  • співробітництво з іншими закладами освіти міста та області у сфері загальної середньої освіти;
  • координація та науково-методичний супровід роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою;
  • координація та надання допомоги педагогам щодо індивідуальних науково-методичних досліджень;
  • супровід моніторингових досліджень в освіті;
  • проведення діагностики професійної компетентності педагогів, вивчення їх професійних досягнень, вивчення, узагальнення та схвалення передового педагогічного досвіду;
  • оцінка інноваційної діяльності педагогів;
  • аналіз результатів впливу методичної роботи на підвищення професійної майстерності педагогічних працівників;
  • визначення напрямків удосконалення методичної роботи.

План проведення засідань педагогічної ради закладу: 2022/2023 н. р.

Організація роботи методичних об’єднань

За змістом робота фахових методичних об’єднань учителів спрямовується на розвиток їх професійних компетентностей, зокрема:

  • інформаційної (володіння інформаційними технологіями, уміння опрацьовувати різні види інформації);
  • комунікативної (вміння вступати в конструктивне спілкування);
  • продуктивної (вміння працювати, отримувати результат, ухвалювати рішення та відповідати за них);
  • автономізації на компетентність (здатність до саморозвитку, творчості, самовизначення, самоосвіти, конкурентоспроможність);
  • моральної (готовність, спроможність і потреба жити за традиційними моральними нормами);
  • психологічної (здатність використовувати психологічні засоби навчання в організації взаємодії в освітній діяльності);
  • предметної (володіння засобами освіти у сфері освітнього процесу за спеціальністю/посадою);
  • соціальної (вміння жити та працювати з оточуючими);
  • математичної (вміння працювати з числом, числовою інформацією);
  • а також на розвиток особистих якостей педагога.

У роботі методичного об’єднання пріоритетними визначаються такі напрямки/зміст роботи:

  • вивчення й обговорення директивних і нормативних документів в галузі освіти, огляд новинок методичної літератури;
  • планування роботи на навчальний рік;
  • обговорення навчальних програм;
  • запровадження заходів щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості навчальних досягнень учнів із базових навчальних дисциплін;
  • надання методичної допомоги молодим педагогам, підвищення фахового рівня вчителів із урахуванням їх особистісних можливостей;
  • організація індивідуальної роботи з обдарованими учнями з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів, захисту науково-дослідницької роботи в Малій академії наук тощо;
  • стимулювання педагогів щодо використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
  • обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І, ІІ семестри, навчальний рік;
  • затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних і конкурсних завдань;
  • аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад, тематичного оцінювання;
  • перевірка виконання навчальних програм, аналіз стану позакласної роботи з предмету;
  • підсумки атестації вчителів;
  • творчий звіт молодих учителів, вчителів, які мають педагогічні звання, вчителів-наставників;
  • збагачення науково-методичного забезпечення за рахунок творчих внесків учителів закладу, розширення видавницької діяльності.

У роботі методичних об’єднань поєднуєються колективні, групові та індивідуальні форми.

Плани роботи МО педагогічних працівників закладу на 2022/2023 н.р.:

Кiлькiсть переглядiв: 719

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.